Hyödyt yrittäjille

Tieto tarjoamistasi palveluista on sisältöä, joka kiinnostaa kohderyhmääsi:

Lukemat tuskin laskevat tulevissa tutkimuksissa.

Kohderyhmät tavoittavat verkkosisällöt oikeissa kanavissa ovat tärkeä ja välttämätön osa jokaisen yrityksen liiketoimintaa. Kuluttaja ja B2B-päättäjä etsii tietoa verkosta ja kuluttaa netin sisältöjä oman motivaationsa mukaisesti – satunnaisesti selaillen tai ”tositarkoituksella” hakien.

Ostoprosessit ovat muuttuneet pysyvästi tiedon hankkimisen, vertailun helppouden ja ostopäätösvaikutteiden lähteiden lisääntyessä.

Verkkosisällöt + sisältöjen löytyminen + oikea kohderyhmä

  1. Jos yrityksellä ei ole sisältöjä verkossa, yritystä ei ole olemassa hakukoneiden ja hakukoneista tietos hakevien kannalta
  2. Sisällön täytyy löytyä ja näkyä oikeissa kanavissa, jotta se voi saada lukijoita
  3. Kun sisällöstä on kohderyhmään kuuluvalle lukijalleen hyötyä, tuloksia syntyy

10 faktaa sisältömarkkinoinnista

  1. Sisältömarkkinoinnin avulla kerrot yrityksestäsi niissä kanavissa, joissa asiakkaasi jo ovat.
  2. Sisältömarkkinoinnin keinoja ovat esim. blogi, uutiskirje, videot, haastattelut, verkkosivujen tekstit ja asiakasreferenssit.
  3. Olemassa olevaa tietoa hyödyntämällä, oikeita välineitä ja kanavia käyttäen voidaan tavoittaa asiakkaita tehokkaasti ja nopeasti.
  4. Sisältömarkkinointi mahdollistaa nopean reagoinnin: erilaisia lähestymistapoja on helppo testata ja juuri oman yrityksen kannalta parhaiten toimivat ratkaisut löytyvät nopeasti.
  5. Oikeanlainen sisältömarkkinointi kertoo asiakkaalle riittävästi tietoja yrityksestäsi, jolloin saamasi yhteydenotot johtavat todennäköisemmin yhteistyöhön/kauppaan.
  6. Hyvä sisältömarkkinointi jää elämään Internetiin pitkäksi aikaa toisin kuin määräaikaiset mainoskampanjat.
  7. Sisältömarkkinointi onnistuu parhaiten, kun sitä hyödynnetään oikeassa paikassa, oikein valitulle kohderyhmälle ja sisältö vastaa kohderyhmän kiinnostuksen kohteita ja tarpeita.
  8. Yksi hyvin tuotettu sisältö voidaan jakaa useissa medioissa ja parhaimmat onnistumiset toistaa, jolloin tuotantokustannukset ja työmäärä pysyvät kurissa.
  9. Oikein suunniteltu sisältömarkkinointi nostaa yrityksen tuottaman sisällön sijoituksia hakukoneissa ja tuo yllättävän nopeasti yritykselle moninkertaisen näkyvyyden. Hyvästäkin sisällöstä on hyötyä vain, kun asiakas löytää sen
  10. Sisältömarkkinoinnin keinoin yritys voi jättää positiivisia muistijälkiä omasta asiantuntijuudestaan.

Lähimedian sisältömarkkinointipalvelut yrityksille

Verkkonäkyvyyden saavuttaminen ja sisältömarkkinointi voi vaikuttaa sekavalta ja erilaisia vaihtoehtoja on paljon.

Tämä on kuitenkin yksinkertaista: Sisältömarkkinointi on kohderyhmääsi kiinnostavaa tietoa tarjoamistasi palveluistasi sellaisessa paikassa josta he löytävät sen tavalla tai toisella.

Business-blogi on asiantuntijoiden mukaan nopein tapa hankkia lisää jalansijaa Googlessa ja  päästä mukaan toimialasi koskeviin hakutuloksiin.

Lähimedian sisältömarkkinointipalveluissa mukana oleva yritys saa julkaisuvälineekseen mediabrändin suojissa oleva oman täysiverisen WordPress -yritysblogin:

  • Alueellisille ja paikallisille kuluttajille suunnattu sisältömarkkinointi: Ilkka ja Pohjalainen, Hämeen Sanomat, Alueviesti ja Pirkanmaan lehtitalon lehdet (B2C)
  • Uusisuomi.fi Yrityskanava (B2B)

Suunnitelmallisen ja tavoitteellisen sisällöntuotannon avulla  yrityksesi sijoitus hakukoneissa paranee palveluissamme nopeasti. Yli puolet kävijöistä löytää tiensä yritysten tuottamiin sisältöihin hakukonetulosten kautta.

Yrityskanavan sisältö on helppo liittää haluttuihin sosiaalisen median kanaviin.

Lähimedian sisällöntuotantopalvelut

Jos sisällöntuottaja on hakusessa, verkkoviestinnän suunnitteluun tai sisällöntuotantoon tarvitaan muuten apua, saat meiltä ja kumppaneiltamme tehokasta palvelua puhelimesssa tai kasvotusten.

Hyvin tuotettu, hyvää kieltä oleva teksti vahvistaa positivista yritysmielikuvaa. Lähimedian kumppaniverkoston asiantuntijat (esim. Mamwork, Pia Lemmetty) tarjoavat laadukkaita verkkoviestinnän suunnittelu- ja toteutuspalveluita yksittäisistä artikkeleista viestintästrategiaan.

Lähimedian kumppaniverkosto voi tarvittaessa auttaa ja tukea myös sosiaalisen median kanaviin liittyvissä valinnoissa.

Jätä kommentti kenttään soittopyyntö tai soita meille suoraan.

Saat meiltä testattuja ja toimivia ideoita ja toteutuksia verkkomarkkinointiisi.

Janne Kujanen
040 5155 385
janne.kujanen@lahimedia.fi
Palvelut – ja yrityskanavamyynti
PRI Lähimedia

Pia Lemmetty
040 7531057
pia.lemmetty@mamwork.fi
MamWork