Yritysblogit, bisnesblogit, yritysblogaus, businessblogi

Yritysblogit

Sosiaalisen Median Opas SocialMedia Examiner julkaisi kesäkuun alussa mielenkiintoisen artikkelin blogeista ja blogien merkityksestä yrityksille. Blogien kirjoittaminen eli blogaaminen on maailmalla erittäin suosittu ja hyväksi havaittu markkinointitapa. Suomessa blogaaminen mielletään vielä enemmän yksityisten ihmisten tavaksi tiedottaa ja viestittää erilaisista asioista hyödyntäen sosiaalisia medioita. Blogien kirjoittaminen on myös yrityksille erittäin kannattavaa. Miksi?

Jokainen blogimerkintä jonka kirjoitat ja julkaiset on samalla uusi ”web-sivu” virallisten kotisivujesi rinnalle. Kaikki blogimerkintäsi löytyvät siis hakukoneista. Sanomattakin on varmasti kaikille selvää, että mitä enemmän sinusta ja yrityksestäsi on hakukoneissa haettavaa, sitä helpommin sinun yrityksesi myös löydetään. Hakukoneet etsivät juuri web-sivuja, ja jokainen blogikirjoituksesi on uusi mahdollisuus listautua hakukoneisiin uudella avainsanalla.

Blogien sisältö on aivan yrittäjästä itsestä kiinni. Yritysblogit käsittelevät usein yrityksen ajankohtaisia asioita: uusia tuotteita, ajankohtaisia palveluita tai ovat selkeästi informatiivisia. Blogit ovat myös nopea ja helppo tapa tiedottaa asiakkaille muuttuneista aukioloajoista, lomista tms. Blogien kirjoittaminen on nopeaa ja helppoa. Blogeja ei tarvitse myöskään pelätä, blogi ei ole mikään absoluuttinen totuus vaan voidaan ehkä suomentaa parhaiten sanoilla ” julkinen nettipäiväkirja”.

Blogauksessa on oltava sinnikäs ja omistautunut. Menestys blogien kautta ei tule yhdessä yössä! Se ei ole klikki ja kauppa- ilmoittelua (pay-per-click PPC). Blogisi säilyy Googlessa kauan. PPC-ilmoitus loppuu samana päivänä kun lakkaat maksamasta. Vuosienkin takaiset blogikirjoitukset voivat tuoda paljon uusia kontakteja.

Mikäli sinua ja yritystäsi kiinnostaa yritysblogien kirjoittaminen, ota yhteys:
Anu Hakakoski
anu@lahimedia.fi
0453598755

tai

Irmeli Salmi
irmeli@lahimedia.fi
0453598750